نوشته های یک مسافر
نوشته های یک مسافر

نوشته های یک مسافر

wallstreet 2008

امروز تو پوشه ی بورس یه فیلم دیدم به اسم wallstreet  . دوبله شده بود و کیفیت ویدئوییش داغون بود. خیلی جالب و خلاصه از بحران مالی 2008 که اقتصاد دنیا رو فلج کرده بود صحبت کرده بود . موسسات مالی به مردم وام برای خرید خونه دادن. بعد از مدتی مردم نتونستن وام هارو پرداخت کنن،خونه هاشون گرفته شد و یکی یکی شرکت های بزرگ مثل دومینو سقوط کردن. بعد از کلی راهکار دولت وارد کار میشه و نقدینگی به بانک ها تزریق می کنه که اونا وام بدن و رکود اقتصاد تموم بشه . اقتصاد و بیزنس مباحث جالبی هستن . حتی من که دیگه علاقه م به بیزنس کم شده توی دانشگاه مباحث اقتصاد و مالی و بازاریابی رو عاشقش بودم. فقط مشکل اینجاس که تمام تئوری هایی که ما خوندیم مربوط به اقتصاد های غرب که سازوکار و قوانین تعریف شده و مشخصی داره ، در حالی که تو این مملکت همچین سیستمی وجود نداره و اصلا معلوم نیس اقتصاد ایران چه جوری کار می کنه. اما چیزی که مشخصه تو اقتصاد ما به جز دزدی و اختلاس و رانت و اقتصاد حکومتی و .... چیز دیگه ای حاکم نیس و اصلا شرایط و مکان مناسب و مطمئنی برای سرمایه گذاری و کسب و کار وجود نداره. خودم به شخصه به هر راهی که برای  کسب و کار فکر میکنم ( با اینکه طرح های خوبی هم میتونن باشن) اما بدون پول و آدم گردن کلفت راه به هیچ جایی ندارم. و فقط من نیستم .خیلیا هستن که چندرغاز سرمایشون به خاطر یک مشت موجود بی مغز نابود شد.

این حرفا تکراریه .... گفتن دوباره و چند باره و صد باره ش هیچ دردی رو دوا نمیکنه. تنها چیزی که نیازه یه حرکته . یه حرکت با هدف مشخص.........

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد